Sport jest równie istotny jak częste kontrolowanie glikemii i właściwe przeliczanie posiłków.

Paweł od początku września 2016 roku uprawia wioślarstwo. Ma bardzo intensywne treningi 2 lub czasem nawet 3 razy w tygodniu. Dodatkowo, dwa razy w tygodniu po 2 godziny gra w tenisa. Rozwija się bardzo dobrze. Jest wysoki, szczupły i wysportowany lepiej od niejednego kumpla w szkole.

Tomek jeździ na rowerze, deskorolce, hulajnodze, a zimą – na nartach i na łyżwach.

PAMIĘTAJ!

Co należy zrobić przed wysiłkiem fizycznym, gdyż intensywne ćwiczenia mogą znacznie obniżyć poziom cukru:

  • Zmierzyć poziom cukru.
  • Jeżeli wynosi poniżej 150mg% – dziecko musi coś zjeść przed rozpoczęciem ćwiczeń.
  • Jeżeli powyżej 200mg% – dziecko może ćwiczyć dopiero po podaniu korekty, powinno najpierw skontaktować się z rodzicem i podać odpowiednią dawkę insuliny.
  • Cukier 150mg% a 200mg% – dziecko może ćwiczyć. W trakcie intensywnego wysiłku fizycznego dziecko powinno coś zjeść, według wcześniejszych wskazówek rodziców.

Każde dziecko indywidualnie reaguje na wysiłek fizyczny.

Dziecko musi mieć zawsze przy sobie płynną glukozę, dextrozę, sok lub cukier!

Musi mieć możliwość: zmierzenia cukru, zjedzenia posiłku i skontaktowania się z rodzicem.

Materiał przygotowany we współpracy z dr n. med. Martą Wysocką-Mincewicz

 


Leave a Reply